7ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ «ΕΣΤΙΑ»                       Σχολικό έτος 2023-2024

 

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

  1. 1.Εισαγωγή

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών Σχολείων και βασίζεται στις αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας. Η συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή σημαίνει αυτόματα την ανεπιφύλακτη αποδοχή και σχολαστική τήρηση του σχολικού κανονισμού στο σύνολό του.

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση της Διευθύντριας του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/Διδασκουσών, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, του προεδρείου του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του Σχολείου και του εκπροσώπου του Δήμου. Επιπλέον, έχει εγκριθεί από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου μας, καθώς και από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης (άρθρο 37, Ν.4692/2020).

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου. Μια συνοπτική μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες του Σχολείου.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών/μαθητριών και των γονέων/ κηδεμόνων. Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

Το Σχολείο αποτελεί μια δημοκρατικά οργανωμένη κοινότητα που διασφαλίζει τη συνεργασία των μελών του χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις αλλά με αμοιβαίο σεβασμό και αποδοχή της προσωπικότητας κάθε μέλους της σχολικής κοινότητας. Περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Μέσω των συμφωνημένων όρων και κανόνων του Κανονισμού του Σχολείου επιδιώκεται:

  • Η εξασφάλιση της σωματικής και συναισθηματικής ασφάλειας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.  
  • Η διαμόρφωση προσωπικοτήτων που λειτουργούν υπεύθυνα, σέβονται τις ελευθερίες των άλλων και συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους.
  • Η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε μαθητή/μαθήτριας, αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Η δημιουργία εύρυθμων, ευχάριστων και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.

  1. 2.Λειτουργία του σχολείου

α) Προσέλευση

Οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στο Σχολείο εγκαίρως. Η παρουσία όλων στην πρωινή συγκέντρωση κρίνεται απαραίτητη. Σε περίπτωση δικαιολογημένης καθυστέρησης, οι μαθητές/μαθήτριες γίνονται δεκτοί στο μάθημα μέχρι τις 08:25. Μετά τις 08:25 η εξώπορτα του Σχολείου παραμένει κλειστή και δίνεται η δυνατότητα εισόδου κατά τη διάρκεια του πρώτου διαλείμματος (09:00-09:05).

β) Παραμονή στο σχολείο

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας/καμία μαθητής/μαθήτρια δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας.

Οι μαθητές/μαθήτριες εισέρχονται εγκαίρως στην τάξη, μόλις χτυπήσει το κουδούνι. Σε περίπτωση σε περίπτωση ωριαίας αποβολής από το μάθημα ή καθυστερημένης προσέλευσης καταχωρίζεται απουσία και ο/η μαθητής/μαθήτρια πηγαίνει στο γραφείο της Διεύθυνσης, ώστε να γίνει ο παιδαγωγικός έλεγχος και να δοθούν σχετικές οδηγίες.

Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού, καφέ και αναψυκτικού στην αίθουσα διδασκαλίας.

γ) Αποχώρηση από το σχολείο

Οι μαθητές/μαθήτριες δεν εξέρχονται από το σχολείο για κανέναν λόγο, χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας. Εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν από τη λήξη των μαθημάτων, ενημερώνει τη Διεύθυνση του Σχολείου.

δ) Απουσίες μαθητών

               Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/μαθητριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι γονείς/κηδεμόνες τους. Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το Σχολείο για την απουσία των παιδιών τους.

ε) Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων

Η ενημέρωση μαθητών/μαθητριών, γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων τρόπων:

  • Ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για τις απουσίες, για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.
  • Ιστοσελίδας του Σχολείου.
  • Τηλεφωνικά, σε έκτακτες περιπτώσεις.
  • Μέσω της επίσκεψής τους στο Σχολείο στις προγραμματισμένες, από τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, ημέρες και ώρες.

  1. 3.Σχολική και Κοινωνική Ζωή

α) Σχολικοί χώροι

Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα καθαρό και ευχάριστο σχολικό περιβάλλον, κατάλληλο για μάθηση. Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές/μαθήτριες:

  • Σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του Σχολείου καθώς και το φυσικό περιβάλλον της αυλής του Σχολείου.
  • Δεν ρυπαίνουν τον σχολικό χώρο, δεν γράφουν σε θρανία και τοίχους, χρησιμοποιούν τα καλάθια απορριμμάτων.
  • Διατηρούν το θρανίο τους καθαρό, σε άριστη κατάσταση.

Επισημαίνεται ότι, μαθητής/μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του, εφόσον η φθορά είναι αποδεδειγμένη και εκούσια.

β) Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/μαθήτριες οφείλουν να βγαίνουν στον αύλειο χώρο, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις αίθουσες διδασκαλίας και στους διαδρόμους και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων.   Οι αίθουσες διδασκαλίες κλειδώνονται από τους/τις διδάσκοντες/διδάσκουσες. Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές/μαθήτριες παραμένουν στους στεγασμένους χώρους του Σχολείου και εντός του κτηρίου.

γ) Εμφάνιση

Η εμφάνιση των μαθητών/τριών οφείλει να χαρακτηρίζεται από ευλόγως εννοούμενη ευπρέπεια. Ιδιαίτερες περιπτώσεις συζητούνται από την σχολική κοινότητα πριν την λήψη οποιασδήποτε απόφασης.

δ) Συμπεριφορά - Δικαιώματα – Υποχρεώσεις

Η Διευθύντρια

  • Είναι υπεύθυνη, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του Σχολείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών.
  • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/ουσών και των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνη, σε συνεργασία με τους/τις διδάσκοντες/διδάσκουσες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
  • Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.

Οι εκπαιδευτικοί

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης, στο οποίο περιλαμβάνεται η εκπαίδευση −διδασκαλία, μάθηση και διαπαιδαγώγηση των μαθητών/μαθητριών. Ειδικότερα, οφείλουν να:

  • Διασφαλίζουν την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών/μαθητριών εντός του Σχολείου, καθώς και κατά τις σχολικές εκδηλώσεις και εκδρομές.
  • Αντιμετωπίζουν τους/τις μαθητές/μαθήτριες με ευγένεια, κατανόηση και σεβασμό προς την προσωπικότητά τους.
  • Συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός σχολικού κλίματος που δημιουργεί στους/στις μαθητές/μαθήτριες αισθήματα ασφάλειας, εμπιστοσύνης και άνεσης να απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς για βοήθεια όταν αντιμετωπίζουν τυχόν πρόβλημα.
  • Αντιμετωπίζουν τους μαθητές/μαθήτριες με δημοκρατικό πνεύμα, ισότιμα και δίκαια και να μην κάνουν διακρίσεις υπέρ ή σε βάρος ορισμένων μαθητών/τριών.
  • Αξιολογούν αντικειμενικά την πρόοδο και την επίδοση των μαθητών/τριών και ενημερώνουν σχετικά τους γονείς ή κηδεμόνες καθώς και τους ίδιους τους/τις μαθητές/μαθήτριες.
  • Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και τη συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
  • Τυχόν προσωπικές απόψεις που εκφράζονται εντός του σχολικού περιβάλλοντος, οφείλουν να είναι σύμφωνες με τις αρχές της δημοκρατίας, της ισότητας και της συμπερίληψης. Να διατηρείται δε, ισορροπία μεταξύ έκφρασης προσωπικών απόψεων και εκπαιδευτικής διαδικασίας ή/και ύλης.
  • Είναι συνεπείς στην προσέλευσή τους στο Σχολείο και στην ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων.

Οι μαθητές/μαθήτριες

Η συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών πρέπει να διέπεται από δημοκρατικό ήθος, σεβασμό στο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, στους συμμαθητές τους, στη σχολική περιουσία, καθώς και στη δική τους προσωπικότητα. Απαγορεύεται κάθε είδος βίας, λεκτικής, σωματικής, ψυχολογικής ή άλλης μορφής. Ειδικότερα, οι μαθητές/μαθήτριες θα πρέπει να:

  • Συμπεριφέρονται με σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
  • Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
  • Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου και ιδιαίτερα τις τουαλέτες και τη λειτουργία αυτών.
  • Η προστασία του σχολικού κτηρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων. Αν προκαλέσουν κάποια βλάβη-ζημιά, αυτή πρέπει να αποκατασταθεί από τον/την υπαίτιο/α.
  • Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο. Ειδικότερα να:

- Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.

- Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος ή στον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής.

- Απευθύνονται στη Διεύθυνση του Σχολείου.

  • Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, αντιδρούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.
  • Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή παιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/συμμαθητριών για μάθηση.
  • Δεν προβαίνουν σε πράξεις που θέτουν σε κίνδυνο τη σωματική τους ακεραιότητα καθώς και των συμμαθητών τους.
  • Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στην ήρεμη, αποδοτική σχολική ζωή και πρόοδό τους.
  • Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.
  • Το σχολικό βιβλίο είναι πνευματικό δημιούργημα, παρέχεται δωρεάν από την πολιτεία και δεν πρέπει να καταστρέφεται.
  • Δεν χρησιμοποιούν με κανέναν τρόπο το κινητό τηλέφωνο κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο Σχολείο. Όταν υπάρχει ανάγκη, μπορούν να επικοινωνούν με τους γονείς/κηδεμόνες τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.
  • To κάπνισμα, η λήψη αλκοόλ και η χρήση άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών απαγορεύονται. Η παρέκκλιση από τους κανόνες αυτούς συνεπάγεται την άμεση αξιοποίηση αυστηρών παιδαγωγικών μέτρων.

Κάθε εισερχόμενος στο σχολείο οφείλει:

  • Να σέβεται την κείμενη νομοθεσία για καθολική απαγόρευση του καπνίσματος σε κάθε κλειστό ή ανοιχτό χώρο του Σχολείου.
  • Να σέβεται τις υποδομές, τον εξοπλισμό και την προσπάθεια που καταβάλλεται ώστε το Σχολείο να παραμένει λειτουργικό και καθαρό.
  • Να μην προβαίνει σε καταγραφές ήχου ή εικόνας χωρίς την άδεια της Διευθύντριας του Σχολείου.

ε) Παιδαγωγικός έλεγχος

Τα θέματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς των μαθητών/μαθητριών αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, τις Συμβούλους Σχολικής ζωής, τη Διευθύντρια, το Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος.

Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές/μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά τους δεν εναρμονίζεται με την ιδιότητά τους και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του Σχολείου, τότε αντιμετωπίζουν τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία τους.

Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο Σχολείο αντιμετωπίζονται με βάση την κείμενη νομοθεσία.

στ) Σχολικές Δραστηριότητες

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά δραστηριοτήτων μέσω των οποίων οι μαθητές/μαθήτριες εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, τις συνδέουν με την καθημερινή ζωή, αποκτούν δεξιότητες ζωής, ευαισθητοποιούνται σε διάφορα κοινωνικά θέματα και διευρύνουν τους ορίζοντες. Το Σχολείο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των γονέων/κηδεμόνων και τη συμμετοχή όλων των μαθητών/μαθητριών στις επετειακές, μορφωτικές, πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις.

ζ) Άλλα θέματα

Απώλεια χρημάτων ή αντικειμένων αξίας

Το Σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων αξίας που οι μαθητές/μαθήτριες φέρουν τυχόν μαζί τους.

4.Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου

α) Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τους/τις εκπαιδευτικούς. Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους/τις εκπαιδευτικούς και τη Διευθύντρια του Σχολείου στην επίλυση ζητημάτων που τυχόν προκύψουν.

β) Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών του Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του Σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνων βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τη Διευθύντρια και το Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών του Σχολείου.

γ) Σχολικό Συμβούλιο

Στο Σχολικό Συμβούλιο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων/Διδασκουσών, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων, εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και εκπρόσωποι των μαθητικών κοινοτήτων, που ορίζονται με απόφαση του Συμβουλίου τους. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του Σχολείου με κάθε πρόσφορο τρόπο, η καθιέρωση τρόπων επικοινωνίας διδασκόντων/ουσών και οικογενειών των μαθητών/μαθητριών και του σχολικού περιβάλλοντος.

5.Πολιτική του Σχολείου για την προστασία από πιθανούς κινδύνους

α) Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Η Διευθύντρια του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Ειδικότερα, για την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Επίσης, η Διευθύντρια ενημερώνει τους/τις μαθητές/μαθήτριες, καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών. Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες.

β) Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης:

Ο χώρος ορίζεται στο Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης του Σχολείου.

γ) Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών

               Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και προς τούτο πραγματοποιούνται τακτικά ασκήσεις ετοιμότητας.

6. Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας- Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρηση του από τους/τις μαθητές/μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τη Διευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ο Κανονισμός κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών προς ενημέρωσή τους.